Siirry sisältöön
STR Nordic - Ett starkare liv.
STR Nordic - Ett starkare liv.
Miten pitää sydämestä huolta?

Miten pitää sydämestä huolta?

Sydämen terveyteeen vaikuttavat useat eri tekijät. Kaikkiin niihin ei voi itse vaikuttaa, mutta suuriimpaan osaan voi.

Perintötekijöiden vaikutuksia, synnynnäisiä sydänvikoja tai vanhenemisen tuomia muutoksia ei voi itse valita. Näistä huolimatta sydänterveyttä voi tukea tehokkaasti terveillä elintavoilla oli lähtötilanne mikä tahansa. 

Sydämen toiminnan kannalta olennaista on ruokavalion laatu ja riittävä liikunta. Toisaalta myös stressitön elämä ja säännöllinen unirytmi tukevat sydämen terveyttä. Liikunta vaikuttaa positiivisesti elimistön hapenottokykyyn ja lisää kestävyyttä. Säännöllisellä liikunnalla on suotuisia vaikutuksia  myös verenpaineeseen, kolesteritasoihin ja verensokeriin. 

Sydänterveyttä tukevan ruokavalion perusta

1. Hyvät rasvahapot 

Suosi pehmeitä rasvoja. Etenkin välttämättömien omega-3 -rasvahappojen riittävästä saannista tulisi huolehtia.

 

Sydänystävä Omega-3Sydänystävä Omega-3 sisältää aimon annoksen sydänterveyttä tukevia DHA ja EPA rasvahappoja.

 

2. Sopivasti suolaa 

Käytä suolaa kohtuudella ja mausta ruokia myös yrteillä ja muilla mausteilla. Vähäsuolaiseen ruokavalioon tottuu ajan kanssa.

3. Suosi kasvikunnan tuotteita

Kasvikset, hedelmät, siemenet ja pähkinät sisältävät liukoista kuitua ja useita sydämenterveyttä tukevia ravinteita. Monipuolisuus maksimoi hyödyt! 

 Sydänterveys_AvokadoAvokado on varsin sydänterveellistä ruokaa!

 

 Katso STR Nordicin sydämelliset tuotteet!

 Sydänterveys

 

Edellinen artikkeli Hehkeät kevätjuomat!
Seuraava artikkeli Kevättä ilmassa – Uuvuttaako?

Jätä kommentti

Kommentit hyväksytään ennen julkaisua

* Vaaditut tietokentät