Siirry sisältöön
STR Nordic – Vahvempi elämä.
STR Nordic – Vahvempi elämä.

Användarvillkor

Allmän

STR Nordic är Suomen Terveysravinto Oy:s nätbutik (organisationsnummer 2342164-1), som säljer produkter till vuxna i Finland. Moms ingår i priserna på alla produkter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser, porto och villkor.

Att lägga en beställning

Betalningsmetoder

    Tillsammans med Klarna Bank AB (publ.) (huvudkontorsadress Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige) erbjuder vi följande betalningsmetoder, där betalning sker direkt till Klarna:

    • Falla: betalningstiden är 14 dagar för produktleverans. Villkoren för Klarna-fakturan finns tillgängliga här .
    • Flexibel delbetalning: du kan betala för ditt köp flexibelt i månatliga avbetalningar på minst 1/100 av skuldbeloppet (dock alltid minst 5,00 EUR inklusive ränta på resterande skuld).
    • Fast avbetalningsavgift: du kan välja mellan olika månatliga avbetalningsalternativ i kassan. Amorteringarna minskar på månadsbasis i takt med att det utestående lånebeloppet minskar.
    • Kampanjfaktura: Om ditt köp erbjuds under en förlängd betalningsperiod på 1 till 3 månader mot en startavgift (t.ex. "Köp nu, betala i februari"), kan du betala för dina köp enligt villkoren i kampanjfakturan.
    • Villkor för flexibel delbetalning, fast delbetalning och kampanjfaktura finns här och standard europeisk konsumentkreditinformation härifrån.
    • Online bankavgift: Med Klarna kan du betala din beställning direkt i din nätbank med ditt bank-ID.
    • Kort: du kan betala för din beställning med betal-/kreditkombinationskort och Visa Electron-kort. Vi accepterar alla kreditkort från Visa och Mastercard. Så du kan betala för din beställning Med ett Visa Electron-kort måste du aktivera onlinebetalningsfunktionen på ditt Electron-kort i din nätbank. När du gör en beställning hänvisas du till en säker verifieringstjänst i din egen bank, där ditt köp verifieras med nätbankstider (Verified by Visa).

    Mer information hittar du hos Klarna härifrån och Klarnas betalningsvillkor härifrån och användarvillkor härifrån. Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med gällande lag och Klarna sekretesspolicy i enlighet med.

      Orderbekräftelse

        När du har lagt din beställning får du en orderbekräftelse i din e-post. När din beställning har skickats kommer du att få fraktinformation och eventuell spårningsinformation i ditt e-postmeddelande.

          Ändra din beställning

            Det är möjligt att ändra uppfattning! Det är möjligt att ändra en betald order innan ordern behandlas. Efter bearbetning av beställningen är det inte möjligt att göra ändringar i beställningen.

              Leverans av produkter

                Vi siktar på att skicka beställningar inkomna senast kl 16:00 samma dag.
                  Leveranstiden är normalt 2-3 arbetsdagar från beställning, men inte mer än 5 arbetsdagar.
                    Vi levererar för närvarande endast e-handelsförsändelser till Finlands fastland.

                      Vi levererar produkter via Posten. Läs mer om leveranssätt och kostnader i Levereringsmetoder.

                        Restaurering

                          Du följer alltid konsumentskyddslagarna 14 dagars returrätt. Du kan returnera en oöppnad, oanvänd och säljbar produkt till oss kostnaderta. Likaså kan du alltid returnera en defekt och felaktig produkt.

                          Det är enkelt att returnera produkten:

                          1) Kontakta oss Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi Inom 14 dagar från mottagandet av produkten och ange varför du vill returnera produkten. Du får returkoden från oss.

                          2) Packa försiktigt produkten för retur. Kvittot/försändelsen du får med försändelsen ska finnas med i paketet. Skriv "KUNDRETURNERING" på paketet och returkoden du fått av oss. Kontrollera ditt namn och din adress.

                          3) Släpp paketet i brevlådan.

                              4) Återbetalningen kommer att göras till dig enligt den betalningsmetod du använder inom 14 dagar efter att du mottagit kundåterbetalningen.

                              Om du vill ändra den produkt du beställt, vänligen kontakta oss Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi.

                                Problemsituationer

                                Defekt eller felaktig produkt

                                  Om du har fått en defekt eller felaktig produkt kan du returnera den till oss utan kostnad och få pengarna tillbaka. Kontakta kundtjänst först info@strnordic.fi. Att bifoga ditt beställningsnummer till meddelandet kommer att påskynda processen.

                                    Slut i lager

                                      Vi uppdaterar lagersaldon i realtid och säljer inte slutprodukter. Men om detta händer på grund av ett systemfel kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.

                                        Tvistlösning

                                          Om vi har en tvist om betalningar, leveranser eller produkter vill vi lösa ärendet.
                                            Om tvisten inte kan lösas kan du kontakta Konsumentrådgivningen (www.kuluttajaneuvonta.fi).
                                              Om det inte hjälper går det att hänskjuta ärendet till Konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi).

                                                Vi ersätter inte advokatarvoden eftersom ovanstående parter kommer att ge hjälp med att lösa meningsskiljaktigheter.

                                                Kundservice

                                                Du kan kontakta oss för alla frågor som rör vår webbutik, våra produkter, ditt kundkonto och dina beställningar genom att skicka ett meddelande till oss antingen Kontaktformulär eller via mail till info@strnordic.fi. Vi kommer att svara dig senast nästa arbetsdag.

                                                  Kommentarer

                                                  Uppdatering av villkoren

                                                    Vi uppdaterar villkoren efter behov: vi märker luckor, uppfinner nya saker eller ändrar våra verksamhetsmodeller. Längst ner på sidan talar om när villkoren senast uppdaterades.

                                                      Uppdaterad 2020-05-14