Siirry sisältöön
STR Nordic – Vahvempi elämä.
STR Nordic – Vahvempi elämä.

ofta frågade


Rabattkoder

Hur använder jag rabattkoden jag fick?

Rabattkoden skrivs in i fältet reserverat i varukorgen vid beställning. Ange rabattkoden du fick i fältet Rabatt på sidan Betalningsmetod. I detta fall kommer priset på din beställning att uppdateras enligt rabattkoden.

Notera. Värdet på rabattkoden kommer att dras av från beställningen innan leveranskostnaderna beräknas. Rabattkoden täcker därför inte eventuella leveranskostnader.

Vad gör jag om koden inte fungerar?

Om rabattkoden du fått av någon anledning inte fungerar, vänligen kontakta oss Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi. Kontrollera dock först att du skrivit in koden i exakt rätt format och att din rabattkod fortfarande är giltig.

Jag glömde rabattkoden. Kan jag lägga till det i min beställning senare?

Tyvärr kan du inte lägga till en rabattkod till din beställning i efterhand. Rabattkoden ska anges i fältet som anges vid beställning.

konto

Vad är fördelen för mig med lojalitet? Kan jag beställa utan att logga in?

Du kan spara dina egna kontaktuppgifter på lojalitetskontot, vilket gör beställningen enklare. Du kan lägga till flera leveransadresser till ditt konto. Du kommer också att se din beställningshistorik via ditt konto, vilket gör det enkelt att återupptäcka dina favoritprodukter. Men om du vill kan du beställa våra produkter utan att logga in. Du kan skapa ett konto för detta linkin genom.

Jag har glömt mitt lösenord, vad gör jag? hur ändrar jag mitt lösenord?

Om du har glömt ditt lösenord, klicka på inloggningssidan Unohditko salasanasi? och följ instruktionerna. Du kommer att få instruktioner om hur du återställer ditt lösenord i din e-post.

Hur ändrar jag mina kontakter?

Du kan ändra dina kontaktuppgifter genom att logga in till ditt eget lojalitetskonto.

Hur tar jag bort mitt kundkonto?

Du kan stänga ditt kundkonto genom att kontakta kundtjänst antingen Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi.

Återvinning

Är kosttillskottsförpackningar återvinningsbara?

Plasten i kosttillskottsburkarna är 05-PP polypropen, som är lämplig för plaståtervinning.

Hur gör jag av med ett gammalt kosttillskott?

Vitaminer, kosttillskott och naturprodukter är inget farligt avfall, så du kan lägga dem i bioavfall eller förbrännt avfall.

Betalning

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi använder tjänsten Klarna Payments som möjliggör användning av olika nätbanker och betalkort samt betalning med faktura och delbetalning.

Beställning, leverans och retur

Kan jag spara innehållet i min kundvagn och beställa produkter senare?

Ja det kan du om du har skapat ett onlinebutikskonto för dig själv. Du kan skapa ett konto åt oss i vår webbutik detta linkin genom. När du loggar in på ditt eget konto kan du fortsätta handla nästa gång du slutade.

Är det möjligt att spåra din beställning? 

Ja. Vid mottagandet kommer du att få en spårningskod som gör att du kan spåra din beställning.

Hur lång tid tar det att leverera en beställning?

Vi siktar på att skicka beställningar inkomna senast kl 16:00 samma dag. Leveranstiden är vanligtvis 2-3 arbetsdagar, men inte mer än 5 arbetsdagar.

Kan produkterna beställas utomlands?

Vi levererar för närvarande endast e-handelsförsändelser till Finlands fastland.

Kan jag ändra min beställning i efterhand?

Det är möjligt att ändra en betald order innan ordern behandlas. Efter bearbetning av beställningen är det inte möjligt att göra ändringar i beställningen.

Kan jag ändra leveransadressen för min beställning i efterhand?

Du kan ändra leveransadress för din beställning i efterhand så länge din beställning inte har behandlats och skickats. Om du bestämmer dig för att ändra din leveransadress i efterhand, vänligen kontakta oss omedelbart Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi.

Hur avbryter jag en beställning?

Du kan avbryta en beställning som ännu inte har behandlats genom att kontakta oss Kontaktformulär eller via e-post info@strnordic.fi.

Hur returnerar jag en produkt? Hur krediteras betalningar? 

Du kan returnera produkten i gott skick inom 14 dagar gratis. Betänketiden börjar från mottagandet av produkten. Vi krediterar ditt konto när vi har mottagit den returnerade produkten. Läs mer returinstruktioner härifrån.

Vad gör jag om det finns defekter i den levererade beställningen? (Produkten saknas, produkten är defekt eller stämmer inte överens med beställningen.)

kontakta oss Kontaktformulär eller via e-post info@str.nordic.fi, så vi får reda på var bristerna kommer ifrån. Inkludera ditt ordernummer i ditt meddelande. Detta kommer att göra det lättare att hantera ärendet snabbt.

Kan jag beställa produkter till en annan leveransadress?

Du kan. Vid beställning ange önskad leveransadress.

Vilka är leveranskostnaderna för produkterna?

Läs mer om leveranssätt och kostnader härifrån.

Produkter

Produkten är slut i lager online. När blir det mer?

Vi uppdaterar lagersaldon i realtid och säljer inte slutprodukter. Om produkten du vill ha har tagit slut i vår webbutik av någon anledning kommer vi att försöka beställa mer av den i lager så snart som möjligt. När det gäller kosttillskott är leveranstiderna till vårt lager längre än för exempelvis livsmedelskategorin produkter, men vi försöker alltid förutse situationer så att produkterna inte tar slut i lager. Du kan fråga oss för mer information om produktens tillgänglighet Kontaktformulär eller via e-post från vår kundtjänst på info@strnordic.fi.

Var kommer råvarorna till kosttillskott ifrån?

I dagsläget innehåller vårt utbud kosttillskott i tablett- och kapselform, som tillverkas i Finland, Norge eller Nederländerna.

Hur vet jag att produkterna är säkra?

STR Nordic säljer endast undersökta säkra produkter. Ingredienserna i alla våra produkter är välkända och vanligt förekommande. Vi följer strikt bestämmelserna från Europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet (EFSA) och gällande lagstiftning. Vi bevakar också aktivt den vetenskapliga forskningen på området, både vad gäller säkerheten för ingredienserna och deras effekter. Vi väljer inte tveksamma eller osäkra ingredienser för vårt urval. Vi anger också alltid i produktinformationen om det finns några begränsningar för användningen av produkten. Till exempel rekommenderas inte örtpreparat för gravida eller ammande kvinnor (t ashwagandha, rosenrot).

Vad är EFSA?

EFSA, eller European Food Safety Authority, är den europeiska myndigheten för livsmedelssäkerhet, som syftar till att skydda konsumenternas livsmedelssäkerhet i EU. EFSA reglerar säkerheten för kosttillskott genom att endast tillåta underbyggda hälsopåståenden för ingredienser. Godkända hälsopåståenden som godkänts av EFSA är baserade på omfattande vetenskapliga bevis om ingrediensernas hälsoeffekter. STR Nordic har åtagit sig att följa EFSA:s marknadsföringsriktlinjer. Detta säkerställer att STR Nordics kommunikation och marknadsföring är tillförlitlig och baserad på produkternas verkliga effekt.

Vad betyder riktmärket för dagligt intag? Varför är vissa procentsatser riktigt höga i vissa kosttillskott?

Referensvärdet för dagligt intag är mängden enligt officiella kostrekommendationer för aktiva substanser på daglig basis. Dessa dagliga intagsrekommendationer berättar hur mycket du kan förebygga brist. Det är därför inte en övre gräns för säker användning. Våra kosttillskott har strävat efter optimala mängder, med hänsyn tagen till absorptionen av substanserna och befintliga forskningsdata om de doser som bäst främjar hälsan. Till exempel innehåller vissa av våra produkter B-vitaminer många gånger högre än referensvärdet, eftersom denna mängd säkerställer maximal nytta. B-vitaminer är också vattenlösliga och ackumuleras inte i kroppen, så produkterna är helt säkra att använda.

Om du inte hittade svaret på din fråga får du gärna kontakta oss genom att skicka ett meddelande Kontaktformulär eller via e-post info@str.nordic.fi